Broby Marknad 2019-09-07 | Sverigedemokraterna Östra-Göinge

Broby Marknad 2019-09-07

Vi har blivit många nu i vår politiska grupp och det gläder mig då vi kan vara många som gör lite var, för det är så det ska vara.

Denna marknads dag var vi 7 st ur gruppen som total i dagsläget består av 15 st aktiva medlemmar.

Jag vill framföra ett stort tack till dem som drog de tunga lasset, Pierre och Lasse samt också Thyra som var så duktig med att packa kassar både före och under dagen. Vill också framföra att jag är väldigt stolt över er ALLA som var där, ingen nämnd ingen glömd, ni var kanonbra och gjorde ett så bra intryck på besökarna.

En sak som förvånade mig, och då menar jag inte själva sakinnehållet, utan antalet besökare som kommenterade samma sak. Det var jättemånga som spontant tog upp det här med att statsministern bjuder in alla utom SD till samtal kring gängkriminaliteten. Det var många kloka kommentarer kring detta från våra besökare.

Vi delade ut alla 350 kassarna innan kl 12:00, var väldigt lätt.
Vi fick 12 nya medlemmar som Mikael C, galant hjälpte till att fylla i formuläret. Var av två som är intresserad av att jobba aktivt.

Några kommentarer från besökare var att ”man ser ju era kassar överallt på marknaden” Detta är ett bevis på att SD är den nya folkrörelsen i Östra Göinge och hela Sverige.
Vi äger också köksbordspolitiken i Östra Göinge.
Undertecknad har hört så många Centerpartister och Socialdemokrater prata runt köksbordet och innebörden av deras åsikt är att ”man ska göra sin plikt innan man kan kräva sin rätt”

Lennart Ekström
Ordförande SD Östra Göinge